Auteur Topic: Frans broodje gevuld met o.a. romige vleesreepjes en champignons(4 personen)  (gelezen 2047 keer)

Offline Mariëlle

  • Administrator
  • Chef de cuisine
  • *****
  • Berichten: 1.050
    • Schoonheidssalon Beautique Mariëlle
Weer een heerlijk warm gevuld broodje  :puh2: dit keer op z'n Frans!

Je hebt nodig:

250 g champignons
400 g varkensreepjes
halve el Proven?aalse kruiden
25 g boter
200 ml cr?me fra?che
2 theelepels honing
4 grote broodjes (bijv. Italiaanse bol, volkorenbol of Bartje (van bakker Bart)
1 zakje rucola 


Veeg de champignons schoon en snijd ze in plakjes. bestrooi de varkensreepjes met de Proven?aalse kruiden, wat zout en peper.
Verwarm wat boter in een pan en bak hierin de varkensreepjes goudbruin. Voeg halverwege de champignons toe en bak even mee.

Schep de cr?me fra?che erdoor samen met de honing. Verwarm nog circa 3 minuten door. Breng op smaak met zout en peper.
Snijd de broodjes open en hol eventueel de onderste helft ietsje uit. Vul die met de rucola, vervolgens met het vleesmengsel en dek af met het kapje.

Champignons schoonvegen en in plakjes snijden. Varkensreepjes bestrooien met kruiden, zout en peper. In koekenpan boter verhitten. Varkensreepjes rondom aanbraden. Champignons toevoegen en 3-4 min. meebakken. Cr?me fra?che en honing door vleesreepjes scheppen en nog 2-3 min. verwarmen. Mengsel op smaak brengen met zout en peper. Broodjes opensnijden en onderste helft met sla beleggen. Vleesreepjes erover verdelen en afdekken met bovenste broodhelft.

Drink er eventueel een lekker  :wijn: bij. Eet smakelijk!
« Laatst bewerkt op: 27 november, 2008, 22:28:24 pm door Marielle »