Auteur Topic: Mijn borrelhapjes (van alles wat, vis, vlees, vega)  (gelezen 2883 keer)

Offline Mariëlle

  • Administrator
  • Chef de cuisine
  • *****
  • Berichten: 1.050
    • Schoonheidssalon Beautique Mariëlle
Mijn borrelhapjes (van alles wat, vis, vlees, vega)
« Gepost op: 15 april, 2008, 20:20:01 pm »
Hier volgt een serie hapjes die ik meestal maak op onze verjaardagen. Stuk voor stuk succes verzekerd...! :duim:



***Salamipuntjes (of rolletjes) met monchou***

Ik gebruik meestal kleine plakjes salami, als je die niet hebt kun je de grotere plakken salami ook gewoon oprollen. Snijd deze weer door de helft als ze te groot zijn. Anders:

Meng een half pakje mochou met wat zout en zwarte (versgemalen) peper. Bestrijk elk plakje met een laagje van dit mengsel. Besmeer zo elk laagje en eindig met een plakje salami. Verpak in folie en zet in de koelkast om op de stijven.
Snijd voor gebruik de salamiplakjes in puntjes (net als een taart of pizza) en steek er een prikkertje in.



*** Gevulde rosbiefrolletjes ***

Lekker apart hapje wat bijna iedereen lust.

Meng een half pakje monchou met wat gebakken uitjes (conimex) en wat in reepjes gesneden zongedroogde tomaat op olie,wat fijngeknipte rucola, zout en versgemalen zwarte peper.
Vul de plakjes rosbief met een beetje van het mengsel.Als de plakjes te lang zijn snijd ze dan eerst door de helft(dan heb je nog meer hapjes!)
Rol de rosbief op en zet ze in de koelkast weg tot gebruik.Steek er een cocktailprikkertje in en smullen maar!


***  Mini mozzarella met basilicum en tomaat ***

een zakje mini mozzarella's, groene pesto, olijfolie, zeezout, basilicumblaadjes, cherrytomaatjes

Laat de mozzarella uitlekken en meng met een scheutje olijfolie, pesto en wat zeezout.Laat minimaal 1 uur intrekken.
Steek 1 cherrytomaatje,een blaadje basilicum en een gemarineerd bolletje mozzarella op een cocktailprikkertje.



*** Gerookte zalmrolletjes ***

Wederom met monchou; op smaak gebracht met zwarte peper en bieslook. Vul een plak zalm hiermee, maak er een rolletje van en laat opstijven in de koelkast.
Steek er een prikkertje door en smullen maar!




***  Basilicumrolletjes ***

plakken witbrood, 150 g monchou
2 el grove mosterd
blaadjes basilicum
plakken rauwe ham
wat zout

Meng de roomkaas met de mosterd en wat zout.
Ontkorst het brood , beleg met het roomkaas mosterdmengsel.
Verdeel de blaadjes basilicum erop en plakjes rauwe ham.Rol het geheel op in folie (als een worst) tot gebruik.Zet in de koelkast en laat het opstijven.

Snijd er vlak voor gebruik plakjes van en steek er een prikkertje door.



*** Hamrolletjes***

Meng wat monchou met geraspte kaas en peterselie zwarte peper en zout. Leg wat van dit mengsel op een plak ham.Rol op en snijd er kleine rolletjes van.



*** Gegrilde paprikarolletjes met geitenkaas,oregano en peper ***

Koop de gegrilde paprika kant en klaar, laat uitlekken. Maak een vulling van zachte geitenkaas(Bettine Blanc naturel) en 2 tl oregano en wat zout en zwarte peper.
Vul de plakjes paprika hiermee en rol ze op. Snijd ze doormidden indien nodig (als ze te groot zijn).


*** Dadel met halve walnoot, geitenkaas en bacon ***

Ontpit de dadels indien nodig. Vul de dadel met wat zachte geitenkaas (Bettine Blanc) druk er een halve walnoot in. Omwikkel de dadel met een (half) plakje bacon. Eventueel even in de oven en klaar!



*** Kipfilet met kipkerriesalade ***

Gebruik plakjes kipfilet (vleeswaren) naar smaak, met of zonder tuinkruiden. Vul de rolletjes met kant en klare kipkerriesalade, ik gebruik meestal de pittige van eigen merk Super de Boer of Albert Heijn. Rol ze op, stokkie erin en smullen maar!







« Laatst bewerkt op: 07 augustus, 2008, 20:29:15 pm door Marielle »