Auteur Topic: Penne met gewokte zalm en spinazie roomsaus (2 personen hoofdgerecht)  (gelezen 3288 keer)

Offline Mariëlle

  • Administrator
  • Chef de cuisine
  • *****
  • Berichten: 1.050
    • Schoonheidssalon Beautique Mariëlle
Penne met gewokte zalm en spinazie roomsaus (2 personen hoofdgerecht)
« Gepost op: 10 juli, 2009, 00:55:36 am »

Heerlijk romig pasta recept in combinatie met verse zalm. Houd je niet van zalm, blokjes kipfilet doen het ook goed.


Je hebt nodig:

400 gram verse zalmfilet
125 ml cr?me fraiche
1 pakje boursin of paturain
1 sjalotje
1 teentje knoflook
500 gram verse bladspinazie
olijfolie
sojasaus
pasta, genoeg voor 2 personen (penne of andere grove soort is heerlijk bij de saus)

Zorg dat de cr?me fraiche en kruidenkaas op kamertemperatuur zijn. Anders heb je kans dat het gaat schiften.

Snij de zalm in kleine blokjes. Snipper een sjalotje en de knoflook. Zet ondertussen een pan water op voor de pasta
Verwarm een scheut olijfolie in een wok en zet het vuur hoog
Gooi sjalot en knoflook in de wok en zet vervolgens het vuur laag.
Voeg de bladspinazie in etappes in de wok. Elke keer als de spinazie in de wok bijna geslonken is, gooi je er nog een handje bij totdat de zak leeg is.
Wok vervolgens de spinazie even een aantal seconden op hoog vuur en zet het vuur dan wat lager.
Voeg de cr?me fraiche toe en roer tot een smeu?g geheel. Doe er vervolgens twee volle eetlepels kruidenkaas bij en roer alles goed door.
Verwarm de saus en giet alles in een steelpannetje die je op een laag pitje zet.

Verwarm een scheut olijfolie in een andere pan en wok de zalm op hoog vuur. Op het laatst doe je er een beetje sojasaus bij en wok je een lekker kleurtje op de zalm. De zalm hoeft niet door en door gaar te zijn. Doe de zalm op een bord en dek even met aluminiumfolie af.

Giet de pasta af en doe er een kleine beetje olijfolie door.
Dien de pasta op, doe daar een beetje saus over en vervolgens de zalm. Druppel over de zalm nog een beetje sojasaus.
Nou en nu smikkelen maar!