Auteur Topic: Maggi Aroma, veranderde receptuur  (gelezen 8096 keer)

Offline Eddy

  • Lid
  • Commis de cuisine
  • *****
  • Berichten: 4
    • Schoonheidssalon Beautique Mariëlle
Maggi Aroma, veranderde receptuur
« Gepost op: 20 mei, 2007, 12:51:14 pm »
Het was mij al een tijdje opgevallen. De smaak van Maggi Aroma is niet meer, wat het eerder was. Al een nieuw flesje gekocht, maar die smaakte hetzelfde.  :kots:
Heb toen Nestl? een e-mail gestuurd met de vraag wat er veranderd was. Dit is de reactie, die ik terugkreeg:

Geachte heer,
 
Hartelijk dank voor uw e-mail.
 
Het spijt ons te horen dat de smaak van de MAGGI Aroma u minder bevalt. Het volgende is namelijk het geval. Op Europees niveau is besloten om het soja-eiwit wat oorspronkelijk in deze MAGGI Aroma zit, te vervangen door tarwe-eiwit. In de meeste Europese landen wordt nu deze MAGGI aroma verkocht. Alhoewel het ideaal zou zijn wanneer alle consumenten in Nederland onze producten op prijs zouden stellen, is dat helaas niet te verwachten.
 
Wij vinden het erg spijtig te vernemen dat u deze verandering niet op prijs stelt en wij zullen uw opmerking over deze vernieuwde receptuur dan ook doorgeven aan de desbetreffende Product Manager.
 
Mochten er veel vergelijkbare reacties binnenkomen dan kan het ??n en ander wellicht opnieuw overwogen worden. Op dit moment kunnen wij u daar echter geen uitsluitsel over geven, aangezien deze verandering pas recent op Europees niveau is doorgevoerd.
 
Als u verder nog vragen heeft, kunt u ons altijd schrijven of bellen via telefoonnummer: 020 ‑ 5699699.
 
Met vriendelijke groeten,
 
NESTLE NEDERLAND B.V.
 
 
Maureen Root
Consumentenservice


Vind je de smaak van Maggi Aroma ook niet meer wat het was. Stuur dan een opmerking richting Nestl? via de volgende site:
http://www.nestle.nl/corporate/consumenten/opmerking.htm
Hoe meer opmerkingen des te beter. Misschien dat het ??n en ander wordt teruggedraaid.
« Laatst bewerkt op: 29 mei, 2008, 18:51:18 pm door ET »



Tina

  • Gast
Re: Maggi Aroma veranderd
« Reactie #1 Gepost op: 21 november, 2007, 21:32:49 pm »
Hoi Mari?lle, ik lees net dat over maggi en het was ons ook al opgvallen dat het anders smaakt en vooral het stinkt echt, ik vind dat ook jammer hoor, goed van je dat je ze geschreven hebt :yes: doeiii groetjes Tina

Offline Mariëlle

  • Administrator
  • Chef de cuisine
  • *****
  • Berichten: 1.050
    • Schoonheidssalon Beautique Mariëlle
Re: Maggi Aroma, veranderde receptuur, heb nu maggi gevonden die niet stinkt!
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus, 2008, 16:10:33 pm »
JA EINDELIJK!

Ze hebben van het Albert Heijn huismerk nu ook "maggi". Het heet smaakmaker en ziet eruit als een maggiflesje, en is op basis van SOJA en dat stinkt niet!
Misschien hebben ze het wel expres op de markt gebracht omdat de enige echte maggi niet meer te pruimen is...

Dus allemaal naar de Appie zou ik zeggen!

 :thankyou: Albert Heijn!