Auteur Topic: Bataviastad, restaurant Italian lounge, grand café Sailors' & la Place (V&D)  (gelezen 3129 keer)

Offline Mariëlle

  • Administrator
  • Chef de cuisine
  • *****
  • Berichten: 1.050
    • Schoonheidssalon Beautique Mariëlle
Onlangs een dagje naar Bataviastad geweest.
Natuurlijk ook even wat gegeten, toen we aankwamen was het net rond half twee, dus eerst maar eens naar de Italian lounge (had me al voorbereid, op de site staan de restaurants en deze leek mij wel goed).

De zaak ziet er sfeervol uit en ik koos voor een salade met biefstuk in ketjapsaus, en Eddy voor het warme broodje pikante kip in saus.

Redelijk snel stond het lekkers op tafel. Maar waar was de saus van het broodje pikante kip?

Nouja, misschien vergeten te serveren, dus toch maar even nagevraagd.
Er werd ons verteld dat de saus al in de kip zat (uhm de kip was gortdroog op een net zo'n droog broodje)....haast niet weg te krijgen, en dan zijn wij echt geen zeurders...

Een soort van marinade dus? Ja zoiets, zei de serveerster. Maar daarmee hadden we nog geen saus. Dus we vroegen om een knoflooksausje erbij.

Even later komt de serveerster terug- sorry meneer...we hebben alleen mayonaise, ketchup of chilisaus.... :duh: Nouja dan maar chilisaus....PFFFFFF

Ohja mijn salade bestond uit gebakken groenten, dat stond ook niet vermeldt op de kaart, nu we toch bezig zijn. Ja mevrouw, sorry de kaart klopt niet meer (oh lekker is dat zeg).

Snel afrekenen  en wegwezen.Intussen droomde Eddy van een big mac, want er is ook een Mac Donalds daar...maarja je wilt toch wel eens wat anders proberen...

Later op de dag nog enorrrrme dorst, en het was een lekker weertje....nou ff op het terras bij café Sailors!
Er was 1 tafeltije bezet dus druk was het niet.
Toch zaten wij er dik 5 minuten en werden we tien keer steil voorbij gelopen door het personeel dat kennelijk geen zin had om nuttig bezig te zijn die dag. :frown_boos:

Nouja....iemand die na ons kwam zitten riep 1 van de bedieningsmedewerkers en ja, zij werd wel geholpen, al ging dat niet van harte.
Zelfs toen kwam er nog niemand bij ons langs, nou sorry- als het zo moet, dan maar geen koel biertje op het terras!

En nog steeds dorst....dus we dachten snel ff een biertje te pakken bij de la Place. Kennelijk waren er meer mensen die er zo over dachten om "ff snel" wat te eten of drinken.
Met de roltrap omhoog....kom je ineens verzeild in een enorme chaos, overal wachtrijen, af en aan sjouwen van vuile vaat door het restaurant heen...een kippenhok is er niks bij....(en daar weet ik alles van hahaha... :whoea:)

Enorm lawaai inclusief jankende kids overal, heb nog nooit zo snel mijn drankje gedronken....

Nou, al met al geen succes daar, mijn tip, ga daar lekker shoppen maar eten en drinken kun je beter ergens anders doen.