Auteur Topic: Uienquiche(met geitenkaas!) vega 6-8 personen, hapje of makkelijke maaltijd  (gelezen 3084 keer)

Offline Mariëlle

  • Administrator
  • Chef de cuisine
  • *****
  • Berichten: 1.050
    • Schoonheidssalon Beautique Mariëlle
Gisteravond gegeten, weliswaar in een kleinere variant haha! Heb gewoon alle ingredi?nten door de helft gedaan. (en uiteraard een kleinere vorm gebruikt van 15 cm doorsnede). Het resultaat mocht er wezen! Echt heerlijk!


Voor de gewone "grote" taart:


5 takjes verse tijm
wat boter om in te bakken en om de springvorm mee in te smeren
springvorm van 26 cm doorsnede
1 teen knoflook, fijngesneden
6 uien naar smaak, in halve ringen (ik heb rode uien gebruikt, met name voor de kleur)
7 plakjes roomboter bladerdeeg (kant en klaar, diepvries)
4 eieren
handje pijnboompitjes
1 beker cr?me fra?che 200 ml
250 g Bettine Blanc verse zachte geitenkaas (AH) in vlokjes

Ris de blaadjes van de tijmtakjes, smelt wat boter en bak hierin de uien,tijmblaadjes en knoflookplakjes tot ze zacht en gaar zijn.Bak halverwege ook wat pijnboompitjes mee.
Laat het geheel iets afkoelen.
Voeg peper en zout toe naar smaak. Verwarm de oven voor op 180 graden.  Vet de vorm alvast in met wat boter en bekleed de vorm met de plakjes bladerdeeg.
Klop de eieren los met de geitenkaas en cr?me fra?che. Meng vervolgens het ui-tijm-knoflookmengsel erdoor.
Voeg peper en zout toe, meng nogmaals goed door en schenk het mengsel in de bakvorm.

Zet de quiche in de oven en bak in ongeveer 40 minuten gaar en lichtbruin.

Heerlijk zo, lauwwarm of met een goed gevulde soep vooraf als maaltijd. Eet smakleijk!
































































bron: AH

« Laatst bewerkt op: 22 juni, 2010, 23:45:17 pm door Marielle »