Auteur Topic: Crostini met ossenworst en Amsterdamse uitjes  (gelezen 3499 keer)

Offline Mariëlle

  • Administrator
  • Chef de cuisine
  • *****
  • Berichten: 1.050
    • Schoonheidssalon Beautique Mariëlle
Crostini met ossenworst en Amsterdamse uitjes
« Gepost op: 21 februari, 2010, 16:41:26 pm »
Op zich een oer Hollands hapje met een Italiaanse twist door de crostini!

Een crostini is eigenlijk niks meer of minder dan een geroosterd plakje brood dat je na het roosteren eventueel inwrijft met knoflook.
Voor het gemak gebruik ik in dit recept een kant en klaar voorgesneden stokbrood (liefst bruin) die ik in de oven eventjes rooster op zon graad of 150.Per zak te koop bij Albert Heijn.

Gebruik een gedeelte ervan om deze hapjes mee te maken, en de rest ervan te beleggen met iets anders lekkers (boursin en gerookte zalm bijvoorbeeld of met tapenade of kruidenboter).

Uiteraard kun je ook gewoon stokbrood gebruiken, die in plakken snijden en dan  even roosteren in de oven.



Je hebt nodig:

meergranen stokbrood
2 eetlepels cr?me fra?che
2 theelepels mosterd (pittige)
handje veldsla
1 ossenworst in plakjes
Amsterdamse uien, in stukjes
versgemalen zwarte peper


Leg de sneetjes stokbrood in de oven en rooster ze goudbruin. Meng in een kom de cr?me fra?che met de mosterd.

Besmeer de sneetjes brood met het mosterdmengsel. Verdeel vervolgens de veldsla over de broodjes en leg de plakjes ossenworst daar bovenop. garneer met wat stukjes Amsterdamse ui. Maal tot slot de peper erover en serveer de hapjes direct.

Eet smakelijk!